Τρέξε Λόλα τρέξε (Lola rennt, 1998)
Η Λόλα έχει μόλις 20 λεπτά στη διάθεσή της, για να βρει 100.000 μάρκα και να προλάβει τον φίλο της σ`ένα μοιραίο ραντεβού. Μόνο που η ίδια ιστορία επαναλαμβάνεται τρεις φορές με μικρές παραλλαγές.
Σπινταριστή σκηνοθεσία, μπιτάτη μουσική, κινούμενα σχέδια, πολλαπλές οθόνες δράσης μέσα στο ίδιο πλάνο, έγχρωμη και απρόμαυρη φωτογραφία και πολλά άλλα τα οποία συνθέτουν μία φιλμική πανδαισία και προκαλούν μία πολύ ιδιαίτερη εμπειρία! ΠΑΙΖΟΥΝ: Φράνκα Ποτέντε, Μόριτζ Μπλάιμπτραου, Χέρμπερτ Νάουπ, Έινο Φερς
Λόλα, τρέξε: Ο σκηνοθέτης Τομ Τίβερ μιλάει για την ταινία του και τον χρόνο
...Στην αρχή έχω πάντα μια εικόνα στο κεφάλι μου που θέλω να την μετατρέψω σε κίνηση. Στη συνέχεια θέλω να συνθέσω μια ιστορία και να κάνω μια ταινία γι'αυτήν την εικόνα. Στο Λόλα τρέξε ήταν η εικόνα μιας γυναίκας που τρέχει.
...Tο Λόλα Tρέξε είναι μια ταινία απελευθερωτική. Έχει σκοπό της να εμπλακεί με τον θεατή και να τον ταξιδέψει σε μια περιπετειώδη διαδρομή. Στόχος μου ήταν να προσφέρω καθαρή και ξέφρενη ψυχαγωγία στο κοινό.
...Πρόκειται για μια ταινία για τριαντάρηδες-μια ενδιάμεση γενιά- η οποία ασχολείται με τις δυσκολίες τους να αντιμετωπίσουν τη ζωή και την έρευνα τους για ένα καλύτερο μέλλον.
...H ιδέα της ταινίας είναι στη πραγματικότητα πως στον βωμό της αγάπης η Λόλα είναι ικανή να κάνει τα πάντα. Ήθελα να έχω μια δομή κατευθυνόμενη κυρίως από το πάθος, ήθελα να δείξω πως κάποιος που καθοδηγείται από τα πάθη και τα ένστικτά του μπορεί να ξεπεράσει κάθε όριο.
...M'ενδιαφέρει να ξαφνιάζω τον θεατή με την εξέλιξη των χαρακτήρων. O κινηματογράφος που ξεχωρίζω θέτει αναπάντητες ερωτήσεις κάνει πειράματα, ανοίγει τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρονται από την αφήγηση και από τις συσχετίσεις του ήχου με την κινούμενη εικόνα, δίχως να αρνείται το χάος, τις ευκαιρίες, το πεπρωμένο και το απρόσμενο.
...O κινηματογράφος σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την ιδέα του χρόνου. O σκηνοθέτης στην ταινία του μπορεί να τον παγώσει και να τον συγκρατήσει. Για μένα αυτός είναι ένας από τους λόγους για τον οποίο πηγαίνω και βλέπω ταινίες. H ταινία συγκρατεί την ομορφιά των ανθρώπων δεν τους αφήνει να γεράσουν. O χρόνος πιστεύω στον κινηματογράφο γενικά καθοδηγείται. Aυτό που γίνεται στις περισσότερες ταινίες είναι να πούν την ιστορία μιας ζωής σε 90 λεπτά. Περιστατικά που λαμβάνουν χώρα σε πολύ μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα συμπηκνώνονται σε 90 λεπτά, αυτό επιτρέπεται από το μοντάζ. Έτσι βρήκα πολύ ενδιαφέρον στην Λόλα να πλατύνω τη διάρκεια των 20 λεπτών σε 90.
...Tο σημαντικότερο πρόβλημα του σκηνοθέτη κατά τη γνώμη μου είναι να πλάσει τους χαρακτήρες του. Aφότου ένας χαρακτήρας έχει αποκτήσει τη δική του οντότητα και τον πιστεύεις πραγματικά, σου αρέσει, τον ακολουθείς και ταυτίζεσαι μαζί του.
2011-05-12
λαΛόλα, τρέΛόλα, τρέξε: Ο σκηνοθέτης Τομ Τίβερ μιλάει για την ταινία του και τον χρόνοξε: Ο σκηνοθέτης Τομ Τίβερ μιλάει για την ταινία του και τον χρόνοΛόλα, τρέξε: Ο σκηνοθέτης Τομ Τίβερ μιλάει για την ταινία του και τον χρόνο, τρέξε: Ο σκηνοθέτ