Ένα από τα πιο περιβόητα, αμφισβητήσιμα και ξακουστά ερωτικά τρίγωνα της ιστορίας σε μια ταινία εποχής
Υπόθεση: Όταν, σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν, ο βασιλιάς Eρρίκος ο 8ος σταματά να ενδιαφέρεται για τη σύζυγό του που δεν μπορεί να φέρει στον κόσμο το αγόρι που τόσο εκείνος ποθεί, ο Σερ Τόμας Μπολέιν σκαρώνει ένα σχέδιο για να ανέλθει κοινωνικά η οικογένειά του: η κόρη του Άνι θα σαγηνεύσει τον βασιλιά και θα κυοφορήσει τον πολυπόθητο γιο του. Το σχέδιο όμως χαλάει, όταν ο βασιλιάς σαγηνεύεται από τη μικρότερη αδελφή της Άνι, Μαίρη. Αν και παντρεμένη, η Μαίρη ενδίδει στις πιέσεις των δικών της, με αποτέλεσμα να καταλήξει να ερωτευτεί τον νεαρό μονάρχη!
Ο Σκηνοθέτης Τζάστιν Τσάντγουικ
Γεννήθηκε το 1968 στη Μεγάλη Βρετανία και έγινε περισσότερο γνωστός ως σκηνοθέτης της εξαιρετικά πετυχημένης τηλεοπτικής σειράς “Bleak House”, που αποτελεί την μεταφορά στη μικρή οθόνη του κλασικού μυθιστορήματος του Κάρολου Ντίκενς. Η σειρά, πολύ δημοφιλής σε Αμερική και Μ. Βρετανία, ήταν υποψήφια για δύο Χρυσές Σφαίρες, τιμήθηκε με δύο βραβεία Εμι και πέντε βραβεία BAFTA, ανάμεσα στα οποία αυτό της καλύτερης δραματικής σειράς. Οι πρώτες δουλειές του Τσάντγουικ ήταν ταινίες και σειρές για την βρετανική τηλεόραση.
Οι ηθοποιοί
Η Σκάρλετ Γιόχανσον γεννήθηκε το 1984 στη Νέα Υόρκη, έχει συλλέξει ήδη πάνω από μια δεκαετία εμπειριών στον κινηματογράφο, έχει προταθεί 4 φορές για Χρυσή Σφαίρα και είναι κάτοχος βραβείου BAFTA. Στην ηλικία των 12, η Τζοχάνσον κέρδισε παγκόσμια αναγνωρισιμότητα με την ερμηνεία της στην ταινία "Ο Γητευτής Των Αλόγων" του Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Στην συνέχεια εμφανίστηκε στην ταινία "Φαντάσματα Εφηβείας" και συνεργάστηκε με του αδερφούς Κοέν στο "Ο Άνθρωπος Που Δεν Ήταν Εκεί". Ενθουσίασε κοινό και κριτικούς με την ερμηνεία της στις ταινίες "Χαμένοι στην Μετάφραση" της Σοφία Κόπολα και "Το Κορίτσι Με Το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι".
Μετά τη συνεργασία της με τον Γούντι Άλεν στο "Match Point", η Τζοχάνσον θεωρείται η νέα μούσα του και συνεργάστηκαν ξανά στο "Scoop". Στο βιογραφικό της συμπεριλαμβάνονται οι ταινίες "Μοναχικές Καρδιές" με τον Τζον Τραβόλτα, "Ποιος Είναι Το Αφεντικό", "Το Νησί" του Μάικλ Μπέι, "Η Μαύρη Ντάλια" του Μπράιαν Ντε Πάλμα και το "The Prestige" του Κρίστοφερ Νόλαν, όπου υποδυόταν το μήλο της έριδος ανάμεσα στον Χιου Τζάκμαν και στον Κρίστιαν Μπέιλ. Προσεχώς θα τη δούμε στην νέα ταινία του Γούντι Αλεν με τίτλο “Vicky Christina Barcelona” στο πλευρό του Χαβιέ Μπαρντέμ και της Πενέλοπε Κρουθ.
Η Νάταλι Πόρτμαν γεννήθηκε το 1981 στην Ιερουσαλήμ και φοίτησε στο Χάρβαρντ. Έκανε το ντεμπούτο της σε ηλικία δεκατριών ετών δίπλα στον Ζαν Ρενό, στην επιτυχία "Λέον" του Λικ Μπεσόν, αποσπώντας πολύ καλές κριτικές. Το 2005 βραβεύτηκε με τη Χρυσή Σφαίρα Β` Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της σε μια από τις καλύτερες ταινίες της έως τώρα καριέρας της, το "Εξ Επαφής", ενώ ήταν υποψήφια και για το Όσκαρ Β` Γυναικείου Ρόλου. Ήταν ξανά υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα στην ίδια κατηγορία με την ταινία "Η Μητέρα Μου Κι Εγώ" (1999). Υπήρξε η πριγκίπισσα Πάντμε Αμιντάλα στην πρίκουελ τριλογία του “Star Wars”. Η φιλμογραφία της περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες "Ένταση" του Μάικλ Μαν, "Όλοι Λένε Σ` Αγαπώ" του Γούντι Άλεν, την κωμωδία "Οι Αρειανοί Επιτίθενται" του Τιμ Μπάρτον, την κομεντί "Άγγιγμα Καρδιάς", την κωμωδία "Zoolander" με τον Μπεν Στιλερ, "Επιστροφή στο Cold Mountain" και "Garden State". Πιο πρόσφατα την είδαμε στο "V for Vendetta", στο "Φαντάσματα του Γκόγια", σε έναν μικρό ρόλο στο “My Blueberry Nights, ενώ αυτή την εποχή ολοκληρώνει τα γυρίσματα του “Brothers”, ριμέικ του ομότιτλου φιλμ της Σουζάν Μπίερ, με συμπρωταγωνιστές τον Τζέικ Τζίλενχαλ και τον Τόμπι Μαγκουάιρ.
Ο Ερικ Μπάνα γεννήθηκε στη Μελβούρνη το 1968. Σπούδασε υποκριτική και σύντομα άρχισε να εργάζεται στην τηλεόραση ως stand up comedian. Το 1993 έκανε το ντεμπούτο του στην τηλεοπτική σειρά “Full Frontal”. Στο αμερικανικό κοινό, αλλά και διεθνώς, έγινε γνωστός με το Chopper, μια ταινία του 2001 του Αντριου Ντομινίκ που προβλήθηκε στο Σάντανς, είχε τεράστια επιτυχία στην Αυστραλία με έναν εξαιρετικό, αγνώριστο σχεδόν τότε, Μπάνα με πολλά επιπλέον κιλά. Ακολούθησαν συνεργασίες με σπουδαίους σκηνοθέτες, όπως Ρίντλεϊ Σκοτ στο “Black Hawk Down”, Ανγκ Λι στο “Hulk”, Στίβεν Σπίλμπεργκ στο "Μόναχο" ένα φιλμ που είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο και απέσπασε πολύ καλές κριτικές για την ερμηνεία του. Σύντομα θα τον δούμε μαζί με την Ρέιτσελ ΜακΑνταμς στο “The Time Traveler`s Wife” αλλά και στο νέο “Star Trek” του Τζ. Τζ. Αμπρααμς.
Η Κριστίν Σκοτ Τόμας είναι μια από τις σημαντικότερες Βρετανίδες ηθοποιούς. Γεννημένη το 1960 στην Κορνουάλη, έζησε τα πρώτα της χρόνια στην Αγγλία και πολύ σύντομα μετακόμισε στο Παρίσι, όπου εργάστηκε ως au pair. Aρχισε να δουλεύει για τη γαλλική και βρετανική τηλεόραση και από τους πρώτους της σημαντικούς ρόλους ήταν στο “Bitter Moon” του Πολάνσκι το `92 και στη συνέχεια το "Τέσσερις γάμοι και μια Κηδεία" όπου έγινε διάσημη διεθνώς και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές. Εκτοτε η Κριστίν Σκοτ Τόμας έχει ερμηνεύσει σπουδαίους ρόλους στο πλευρό μεγάλων ανδρών σταρ του Χόλιγουντ, όπως ο Ρέιφ Φάινς στο "Ο Αγγλος Ασθενής", ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο "Ο Γητευτής των Αλόγων", ο Χάρισον Φορντ στο “Random Hearts”, o Κέβιν Κλάιν στο "Ένα Σπίτι, Μια Ζωή", ο Σον Πεν στο “Up at the Villa”, ένω έχει εργαστεί και σε γαλλικά φιλμ -αφού μιλάει άπταιστα γαλλικά- όπως “La Doublure” με τον Ντανιέλ Οτέιγ, “Tell No One” του Γκιγιομ Κανέ. Αυτή την εποχή βρίσκεται στα γυρίσματα του “Easy Virtue” πλάι στην Τζέσικα Μπιλ και τον Κόλιν Φερθ.
Για την ιστορία και την ταινία
Η συγγραφέας Φιλίπα Γκρέγκορι στο μυθιστόρημά της, “The Other Boleyn Girl”, φωτίζει μια σχετικά άγνωστη πτυχή από τη ζωή του Ερρίκου VIII, η οποία υπήρξε πολύ σημαντική: την ερωτική του σχέση με την Μέρι, την αδελφή της δεύτερης γυναίκας του Αν. "Πριν αρχίσω να γράφω το μυθιστόρημα, συνειδητοποίησα μετά από έρευνα ότι ελάχιστοι γνώριζαν για την Μέρι Μπολέιν. Ηταν ένας χαρακτήρας κρυμμένος στην ιστορία και οι ίδιοι οι ιστορικοί δεν έδειχναν ενδιαφέρον για την ύπαρξή της, διότι δε διαμόρφωσε το ιστορικό γίγνεσθαι. Εγώ είδα το στόρι της ως κοντράστ ανάμεσα σε δυο αδελφές, δυο γυναίκες που κάνουν διαφορετική χρήση των ευκαιριών που τους παρουσιάζονται" λέει η συγγραφέας. Για τον σκηνοθέτη Τζάστιν Τσάντγουικ, η κεντρική σχέση δεν είναι απαραίτητα αυτή ανάμεσα στον Ερρίκο και την Αν, αλλά και αυτή ανάμεσα στην Αν και την αδελφή της Μέρι και τον τρόπο που αμφότερες διεκδικούσαν την προσοχή του βασιλιά. Παρά το γεγονός ότι κάνουν άσχημα πράγματα η μια στην άλλη, τελικά είναι πάντα αδελφές, είναι σαν δύο μισά του ανθρώπου.
Ο σκηνοθέτης, σχολιάζοντας την ιστορία, τονίζει τα ρίσκα και τι διακυβεύεται μέσα από αυτό το ερωτικό τρίγωνο: "Ξεκινάμε με τα τρία αθώα παιδιά των Μπολέιν και βλέπουμε το ταξίδι τους από το σπίτι τους στην εξοχή προς το παλάτι και τον θρόνο. Οι ζωές τους παίρνουν μια εντελώς εσφαλμένη πορεία λόγω της φιλοδοξίας και της απληστίας. Οι κακίες και οι ίντριγκες του τότε καλούνται να μιλήσουν σε ένα μοντέρνο κοινό αποτελώντας μια αντανάκλαση της εμμονής για διασημότητα στο σήμερα, Μόνο που στην ταινία μπορείς στην κυριολεξία να χάσεις το κεφάλι σου εξ αιτίας της υπερβολικής φιλοδοξίας".
Ο Πίτερ Μόργκαν, που έκανε διασκευή του σεναρίου, ήταν υποψήφιος για Οσκαρ σεναρίου στη "Βασίλισσα" του Στίβεν Φρίαρς: "Όταν διάβασα το βιβλίο εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι όλη η υπόθεση ήταν ιδωμένη από διαφορετική οπτική γωνία. Οι δυο αδερφές είναι ένα εκπληκτικό δίπολο, τα δυο αντίθετα άκρα. Η Αν είναι μια αληθινή ντίβα του 16ου αιώνα - δυναμική, ξεροκέφαλη, χειριστική- που πετυχαίνει την ιστορική αποπλάνηση του βασιλιά, καταφέρνοντας να γίνει η προτεραιότητα του πιο δυνατού άντρα και να κερδίσει αυτό που θέλει. Η Μέρι είναι ακόμη πιο περίπλοκη: έχει υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη, μια εσωτερική πνευματικότητα και είναι χειριστική με έναν δικό της τρόπο" και η Νάταλι Πόρτμαν προσθέτει: "Η Αν μπαίνει στον ανταγωνισμό, ενώ η Μέρι επιλέγει να είναι ευτυχισμένη δίχως ζωή στο προσκήνιο και κερδίζει τελικά με το να επιτρέπει στην Αν να έχει τη δόξα που την καταστρέφει".
2012-01-05